Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20.06.2013 05:33

Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
 Neuvolaesittelyistä Porin seutu 
Kirjoittaja Viesti

Viesti Neuvolaesittelyistä Porin seutu
Hei!

Olemme jo suunnitelleet tätä pitkään, mutta nyt pitää alkaa toteuttamaan. Koska jäseniämme on ympäri satakuntaa ehdottaisinkin että jokainen kyselisi omalta neuvolan terveydenhoitajaltaan tarvetta pitää vaippaesittely sen alueen terveydenhoitajille/perhevalmennuksiin. Ei tarvi kummoisesti osata erityista kestovaippatietämystä jotta saadaan edes jotain tietoa ammattihenkilöstölle. Jokainen osaa varmasti kertoa ainakin omasta kokemuksestaan vaipoista. Ja esittelyssä voi sitten vinkata että lisätietoa on saatavilla mm. foorumilta ja kysymällä tukihenkilöiltä.

Useassa neuvolassa on nyt ollut kestovaippatietämys ihan käytännössä nolla-tasoa ellei terveydenhoitajien oma kiinnostus ole ohjannut heitä hakemaan tietoa. Tässä tilaisuus, jossa jokainen voi vaikuttaa lisäämällä kestovaippatietoisuutta omalla lähialueellaan. Ei vaadi paljoa ja lisäksi saadaan kartoitettua ne neuvolat, jotka kaipaavat lisää infoa ja mahdollisesti esittelyjä perhevalmennuksiin.

.

Perheessä Jonna-äippä, Ari-iskä, Atte 06, Ella 03, Rasmus 96, Robert 95 ja Petra 93

15.02.2009 12:53
Profiili WWW

Viesti 
Nuo ovat olleet tosi kivoja tilaisuuksia! Niitä ei kannata ottaa liian vakavasti vaan tosiaan rennosti kertoa vanhemmille (perhevalmenuksissa) mitä kestot ovat, miten ne toimii ja mitä niille pitää tehdä jne. Siinä samalla ne terkkarit siinä kuuntelee :wink: Kannattaa rohkaista kysymyksiin, laittaa vaippoja kiertoon ja minä olen itse tehnyt esittelyihin paperin johon olen kerännyt linkkejä lisätietosivuista. Samaan olen liittänyt kyllä kantoliina ja imetysivut. Eli ainakin kestovaippainfo, kestovaippayhdistys, kantoliinakanava, imetystukilista ja imetyksen tuki ry, porin imetystukiryhmä (http://www.porinimetystuki.suntuubi.com/) ja imetystukipuhelimen numero. Tällaisen olen jakanut. Samoin moni haluaa lainaamon esitteen, niitä on ollut esittelykassissa valmiina. lainaamonkin tiedot olen laittanut siihen samaan paperiin missä kaikki muukin on. Josko se yksi paperi ei hukkuisi kotimatkalla... ;) Ja siinä on terkkarillekin kaikki tärkeät teidot valmiina yhdellä papereilla!

Minä olen käynyt Koivulan neuvolassa Porissa viime vuonna useammankin kerran ja voin sinne taas pääsiäisen jälkeen mennäkin. Muutenkin syksyllä voin itsekin taas aktivoitua! :D

Mutta muutkin rohkeasti esittelyitä pitämään! :D

15.02.2009 22:44
Profiili

Viesti 
Bigsister kirjoitti:
Samoin moni haluaa lainaamon esitteen, niitä on ollut esittelykassissa valmiina. :D

Huom! tuossa on sitten vanhentuneita tietoja....

Soitin meidän alueen osastonhoitajalle ja hän kertoi, että keväällä on tulossa kaikkien kaupungin lastenneuvoloiden yhteinen kokous (ei osannut sanoa vielä tarkkaa aikaa, mutta otti yhteystiedot ja lupasi olla yhteydessä). Hänen mielestään esittelyn voisi pitää ko kokouksessa, jolloin tiedon saisivat kerralla kaikki. Kyllähän sinne sit joku ehtii esittelemään :) :?:

Onko jollain esittelyä tiedossa - haluisin ihan mielenkiinnosta päästä sellasta seuraamaan... :D

16.02.2009 11:55
Profiili

Viesti 
Jonkunlaisen esittelyn pidin yhdelle Väinölän alueen terveydenhoitajalle, samoin tässä omilla kyläsaaren nurkilla olen asiaa valaissut. Kovin tämä homma vaan jää nyt ajanpuutteen vuoksi vähäiselle huomiolle. Mielelläni näitä tehtäviä jakaisin muillekin innostuneille. Menen sinne terveydenhoitajien palaveriin kun sen aika tulee, huhtikuussakohan se oli? Sinne sitten joku kaveriksi, Marihan nyt ainakin lähtee eikös?

Perheessä Jonna-äippä, Ari-iskä, Atte 06, Ella 03, Rasmus 96, Robert 95 ja Petra 93

05.03.2009 22:47
Profiili WWW

Viesti 
Kyllä mä tuun - ja toivottavasti pääsen yksin :D

En tiedä onko tuleva kokous huhti- vaiko toukokuussa; oh ei pvmäärää silloin muistanu mutta lupasi soittaa mulle lähempänä ajankohtaa. Ilmottelen sit heti siitä!

08.03.2009 20:02
Profiili

Viesti 
Mä ja Inka ollaan pidetty terkoille esittely vuonna keppi ja kivi että ehkä päivitys olis paikallaan.

09.03.2009 14:47
Profiili

Viesti 
Tipautin tämän nyt tavalliseksi keskusteluksi. Nyt pukkaa kesä niin pahasti päälle että varmaankaan kenelläkään ei puhtia tähän sen enempää löydy. Ehdottaisinkin että jos tässä kevään ja kesän aikana sen verran saataisiin aikaiseksi että sunnitellaan vähän valmiiksi, syksyllä olis musta oivallinen aika pitää jotain esittelyä terkoille.

Lapsukaiset Niko (12/05) ja Iida(04/07)

08.04.2009 21:29
Profiili WWW

Viesti 
Eikö me sitten Marin kanssa pidetäkään sitä jo talvella sovittua esittelyä? :o

08.04.2009 22:32
Profiili WWW

Viesti 
Mulla ei ole ollut tiedossa että esittely pidetään. Onko tuo kys esittely nyt Porin terkoille? Laitatko Jonna mulle sitten vielä säpoa vaikka mitä aluetta toi koulutus koski ja mitä siellä käytiin läpi.

08.04.2009 23:16
Profiili WWW

Viesti 
Kun yhteydenottoa muhun päin ei kuulunut, soittelin takas. Eli nyt keväällä ei sittenkään ole tiedossa mitään isompaa yhteistä kokousta. Alueiden omiin kokouksiin voi/saa mennä kun niistä erikseen sopii. Pidetään kai n. kerran kk:ssa.

Syksymmällä olis tiedossa sellanen isompi (kaikkien alueiden?) kokous.

Heillä on nyt mun yhteystiedot, joilla saavat siis yhteyden yhdistykseen, jos halua/tarvetta esittelyihin tulee. En tiennyt kenen tiedot olis pitäny antaa - tietääkö joku muu?

muoks. Kyse siis Porin neuvoloiden terkkareiden yhteiskokouksesta.

09.04.2009 09:31
Profiili

Viesti 
Onko suunniteltu jotain mitä kerrotaan, runkoa, ohjelappuja tmv. ?

09.04.2009 11:48
Profiili WWW

Viesti 
Noista jutuista tietää Jonna enempi. Mä oon menossa kuunteluoppilaaks. En oo koskaan yhtään esittelyä nähny/kuullu, joten on ihan mielenkiintoista tietää mitä/miten vaipoista "pitäisi" kertoa. Jos vaikka joskus tarvis jossain jotain esittelyä pitää.

09.04.2009 20:35
Profiili
Viesti 
Tossois mallia: http://personal.inet.fi/koti/saho/Koulutuspohja.pdf :)

09.04.2009 20:39

Viesti 
Tänk juu :D

09.04.2009 20:59
Profiili WWW

Viesti 
mä oon ainaskin mukana esittelemässä, jos ja kun tarvetta tulee. kokemuksesta voin sanoa, että missään nimessä ei kannata nyt olla hissukseen, sillä kyllä ne terkkatädit jo suunnittelevat alustavasti tulevan syksyn synntysvalmennuksia.

kannattaisko kartottaa,missä neuvoloissa aktiivit käy ja kuka kyseisissä neuvoloissa hoitoaa valmennusten ja mahdollisten äiti- lapsitapaamisten koordinoinnin ja suunnittelun?saatais jalka jo nyt oven väliin. mä tein joskus "infolapun"jaettavaks terkkareille,jossa olikerrottu mahdollisuudesta saada esittely ja yhteystiedot, sen perusteella tuli useampi yhteydenotto.

mävoin kysyä puuvillasta(pohjois- pori), kun menen otson kanssa sinne joka tapauksessa ensviikolla. haapakan sarin kanssa ennenkin hoidellut näitä ja hän varmasti mielellään ottaa esittelyjä taas sinne.

Artun(0804), Otson (0406)& Ilmarin (0808) äiti

21.05.2009 06:48
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava