Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20.06.2013 04:32

Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
 2010 kevään hulinat - onko vai eikö? 
Kirjoittaja Viesti

Viesti 2010 kevään hulinat - onko vai eikö?
Heips!

Onko noi kevään hulinat nyt ihan oikeasti jäämässä pois?
Kuinka moni lähtisi oikeasti mukaan järjestämään niitä jos vaan repästäisiin ja alettais hommin? :)
Mun on pikkasen vaikea osallistua konkreettisiin järjestelyihin jos ne on jo silloin 14.3. kun oli raatihuone varattu, mutta kaikkeni tekisin sähköisesti mitä vaan ikinä voi täältä käsin tehdä.

Mikä on muuten ton raatihuoneen tilavuokra?

Paikkana se on tietenkin ihan näyttävä, mutta on siinä ainakin mun mielestä omia haasteita. (ahdas, eikä pääse rattailla). Onko joku miettinyt tai tullut ajatelleeksi, että jonkun koulun liikuntasalinkin voisi vuokrata hulinoita varten. Ainakin Naantalissa oli tosi edullista kun kaveri vuokrasi koulun auditorion ja ompeluluokan omaa kestovaippaesittelyä ja tsi-toimintaa varten koko päiväksi. Muistaakseni oli vaan 50€.

Tuollaiseen liikuntahalliin (tai vaikka ihan muutama vierekkäinen luokkahuonekin) mahtuisi tosi paljon myyjiä ja tietenkin asiakkaitakin :)

Anteeksi nyt tämä tuppautumiseni, mutta ois vaan niin kiva saada hulinat aikaiseksi. Ja toivottavasti joku jaksaa vastailla ja kommentoida :)

Minna

08.01.2010 21:53
Profiili

Viesti 
Moi Minna ja kiva kuulla sustakin pitästä aikaa! :D

Raatihuone museoidaan kuluvana vuonna, eikä elokuun jälkeen enää oteta mitään tilavarauksia. Tämä on siis viimeinen tilaisuus järjestää Hulinat näinkin keskeisellä paikalla Turussa ja paikka on siis bookattu aivan täyteen. Jos varauksesta luovutaan, se on tehtävä mahdollisimman pian ja toisaalta ajankohdan siirtäminen kyseisissä tiloissa on täysin mahdotonta. Toki tilan rajoitteet on koettu jo moneen kertaan, mutta tuonne on varsin helppo järjestää Hulinat, koska tila on kaikille tuttu.

Martat eivät halua enää tulla järjestämään kahviota ja ylipäätään kahvion pois jättämisestä on keskusteltu jo syksyllä. Siniseen huoneeseen voisi sijoittaa vähintään viisi myyjää lisää, ehkä enemmänkin tai vaihtoehtoisesti muuta toimitaa (MLL:n lapsiparkki, askartelunurkkaus, kantoliinaopastus tai mitä tuleekaan mieleen). Hulinoita voisi siis periaatteessa myyjäkannaltaan laajentaa kevääksi, jos siihen on halukkuutta.

Uutta tilaa voi etsiskellä syksyksi, jos innostunutta järjestäjäporukkaa riittää. Käytännön kokemuksista olen kyllä tullut siihen lopputulokseen, että yhdet Hulinat vuodessa ovat jo yksinään valtaisa voimien ponnistus alueellamme, eikä yleisöä kaksille Hulinoille kerrassaan riitä. Yhdistys ei ylipäätään halua suoranaisesti kannustaa suurtapahtumien järjestämiseen varsinkaan isommissa kaupungeissa, sillä tapahtumat eivät enää saavuta toivottua kävijämäärää (ts. kestovaippojen käyttöä Suomessa voisi edistää tehokkaammin panostamalla eri tyyppiseen toimintaan). Pienillä paikkakunnilla tapahtumat vielä vetävät, Turussa taitaa Hulinoinnin aika olla pitkälti ohi.

Lisätiedoksi kaikille, jotka eivät ole olleet puheyhteyksissä Paimio - Sauvo -seudulle, että siellä suunnalla järjestetään nuukuusviikolle (huhtikuun viimeinen viikonloppu) Hulinoiden tyyppistä tapahtumaa ja emme halua syödä heiltä asiakaskuntaa. Minusta kyseisen seudun tapahtumaan panostaminen olisi tärkeämpää kuin tuoda Turkuun jälleen yhdet Hulinat, joissa ei saavuteta toivottua kävijämäärää.

Tiloista ylipäätään sen verran, että joskus käy hyvä tuuri, mutta koulujen kanssa on usein ongelmia. Keittiötä ei saa käyttää, vahtimestarille maksetaan viikonloppuna kaksinkertaista palkkaa, jne. Tulevia tapahtumatiloja on mietittävä todella huolella ennen kuin panostetaan tilaan, joka ei käytännössä toimi.

Ja aktiivitilanteesta vielä sen verran, että minä, Jenni ja Mira olemme tällä hetkellä kukin tahoillamme täystyöllistettyjä, emmekä pysty irtoamaan Hulinajärjestelyihin kuin korkeintaan opastamalla puhelimitse. Sähköisessä muodossa olevia asiakirjoja voi kysyä minulta sähköpostitse. Kiireellisissä asioissa suosittelen soittamaan, en ehdi sähköpostiin aivan joka päivä opiskelukiireiden vuoksi. Numero Turun forkan yhteystiedoissa.

11.01.2010 03:59
Profiili

Viesti 
Minä autan hulinajärjestelyissä oikein mielelläni sen minkä pystyn nyt kun olen taas työelämässä. Maaliskuun ekan viikon olen täysin pois kuvioista mutta sitten onkin lomaa. Minulla ei ole hulinoiden tai muiden vastaavien tapahtumien järjestämisestä kyllä mitään kokemusta :oops: , mutta olis hienoa jos sellaiset saataisiin aikaiseksi.

18.01.2010 11:12
Profiili

Viesti 
Kertokaas nyt pian aiotteko järkätä nämä. Tilavaraus perutaan viikon sisällä, jos näitä ei järjestetä. Ja tiedoksi, että Riemulissa on vaippakirppis 20.2., Salon Kestoillen ja Kantaen Kevääseen maaliskuussa, ja Paimio-Sauvon kestovaippatapahtuma 24.4.

19.01.2010 16:48
Profiili

Viesti 
Kiitos Ella kattavasta vastauksesta!

Viestistä ei kuitenkaan ihan saanut selvää kannattaako hulinat pitää vai ei. Eikä innokkaita järjestäjiäkään ole montaa ilmaantunut.

Minulla olisi nyt siitä hyvä tilanne, että meidän Suomeen muutto aikaistui hieman ja olemme pysyvästi Suomessa jo helmikuun lopusta alkaen. Pääsisin siis mukaan ihan käytännön järjestelyihinkin. Voisin ottaa hulinoilla jonkun osa-alueen vastuulleni. Jossain keskusteluketjussa oli noita vastuualueita ja tehtäviä kerrottu aika hyvin, mutta en nyt tähän hätään tuota ketjua löytänyt. Silloin kun noita tehtäviä luin niin ajattelin, että ainakin vaippakirppiksen osaisin hoitaa, kun se oli aika selkeä kokonaisuus. Varmasti siellä listalla oli jotain muitakin osa-aluite, jotka hoituisivat. Kokonaisvastuuta en kuitenkaan haluaisi ottaa (jos siis ne hulinat nyt saadaan järkättyä), koska olen ollut niin vähän mukana missään yhdistyksen toiminnassa.

Se, että hulinoiden puolesta ei olisi kahvilaa ollenkaan, ei minusta ole huono asia. Onhan siinä keskustassa kahviloita muuten. Ja se olisi hyvä juttu, että myyjiä mahtuisi enemmän. Myyjiltä saisi lisää pöytävuokratuloja ja ehkä hulinat houkuttelisivat vähän enemmän ihmisiä, kun olisi enemmän tarjontaa.

Tässä ketjussa on nyt vasta kaksi innokasta järjestelyihin osallistuvaa. Jos enempää innokkaita ei ilmaannu, niin ei niitä hulinoita kyllä kahdestaan saada aikaiseksi :(

21.01.2010 20:23
Profiili

Viesti 
Hei!

Meille kyllä Paimio-Sauvo-seudulle kelpaisi auttavat kädet varmasti sitten kun tapahtuma lähenee. Minäkin olen käynyt sieltä Turussa hulinoilla auttamassa, joten ei se matka kummoisempi ole toiseenkaan suuntaan ;)

Ja jotenkin tuntuisi kurjalta, että kun ollaan saamassa tapahtumaa järjestettyä, että Turkuun järjestettäisiin samoihin aikoihin kestovaippatapahtuma. Odotettavaa kuitenkin on ettei molempiin kävijöitä riitä.

Meidän touhutätimme Laura antaa lisätietoja varmaan mielellään, mulla on myös koulun kanssa "pikku" stressi päällä, ja osallistun lähinnä käytännön toteutukseen lähempänä tapahtumaa. laurelinpuoti (at) hotmail.com

21.01.2010 21:02
Profiili

Viesti 
Mä voisin tulla kyllä mielellään tonne Paimio-Sauvo seudun hulinoille ainakin hetkeksi auttamaan ellen ole jo siihen mennessä poksahtanut :D Laskettu aika on 1.5. eli tiukoille vetää ja koko päivää en mitenkään uskalla jaksaa luvata olla apuna enää tossa vaiheessa.

Jos nyt Turun hulinat jää pois, niin tulen sitten joka tapauksessa tonne Paimion hulinoille vähintäänkin asiakkaaksi.

Mistä noista hulinoista saa lisätietoa, kun nyt tiedän vaan päivämäärän?

21.01.2010 22:50
Profiili

Viesti 
Heippa!
Nyt voin itsekin tulla kommentoimaan, kun sain vihdoin tehtyä itselleni tunnukset :)
Juu, eli ollaan tosiaan puuhaamassa Paimioon omaa tapahtumaa. Se on lauantaina 24.4. ja paikkana on nuorisotalo Tillintupa.
Tarkoituksena on pitää tapahtuma, jossa on puolet vaippamyyjiä ja puolet muita. Halutaan tehdä tapahtuma, joka houkuttelisi paikalle myös niitä, jotka eivät käytä kestovaippoja. Myyntiin on tarkoitus saada kestvaippoja, imetys- ja odotusvaatteita ja -tarvikkeita, leluja, lastenvaatteita, käsityötarvikkeita ja leluja. Etusijalla myyjissä ovat paikalliset myyjät, sekä yhteisöjäsenet. Paikallisessa lehdessä, Kunnallislehdessä on nyt perjantaina ilmoitus, jonka perusteella halukkaat yritykset voivat ilmoittautua myyjäksi.
Tapahtumaan on tarokitus järjestää myös kestovaippojen, imetys- ja odotusvaatteiden ja -tarvikkeiden kirppuori. Lisäksi lasten puuhanurkka ja kahvio. Kahvio halutaan ulkoistaa jollekin yleishyödylliselle järjestölle, esim. partio tai martat tms.
Tässä nyt tiivistettynä vähän suunnitelmia. Töitä kyllä varmasti riittä halukkaille :)
terv. Laura

21.01.2010 23:49
Profiili WWW

Viesti 
Olen Lauran kanssa samaa mieltä. Turun Hulinat syövät Paimiosta yleisöä ainakin jonkin verran ja tässä on vielä Salonkin tapahtuma tulossa väliin. Lisäksi meillä on ongelma aktiivien ehtimisen kanssa. Vaikka kaksi tai kolme ihmistä olisikin halukkaita järjestämään Hulinoita, se ei valitettavasti riitä, koska vanhoista aktiiveista kukaan ei yksinkertaisesti liikene nyt opastamaan prosessissa. Perun tuon Raatihuoneen varauksen ja panostamme alueellisesti nyt Paimion tapahtumaan kevään tapahtumaresurssimme kokonaisuudessaan.

25.01.2010 16:58
Profiili

Viesti 
Salon tapahtuma on päätetty pitää vasta 16.5., joten tämä vaikuttanee jonkin verran Paimion tapahtumaan.

27.01.2010 15:16
Profiili

Viesti 
Kuulostaa hyvältä idealta minusta panostaa tässä tilanteessa Paimion hulinoihin. Ehdinkin jo ilmoittautua Lauralle.

28.01.2010 13:14
Profiili

Viesti 
Muoks. Salon tapahtuma on toisen tilavarauksen vuoksi jo la 15.5. klo 11-15.

04.02.2010 13:07
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 12 viestiä ]